top of page
  • תמונת הסופר/תGalit Sela

אומגה 3 לבריאות החניכיים

אומגה 3 – מה עוד לא נאמר עליה?

חומצת השומן מסוג אומגה 3 מוכרת כבר לרובנו. חומצת השומן הזאת חיונית לתפקודים רבים בגוף ובעיקר לתפקוד המוח כי היא מהווה חלק מהקרום של תאי המוח. פורסם רבות כי היא בעלת השפעה מיטיבה על הפרעות קשב וריכוז, הפרעות מצב רוח, חשובה בהריון כי מאפשרת התפתחות תקינה של מוח העובר, שמירה על כלי הדם ועוד אך פחות ידוע כי היא גם אנטי דלקתית. מסיבה זאת אומגה 3 נמצאה כיעילה גם בהפחתה של דלקת חניכיים באמצעות הורדת התגובה הדלקתית המופרזת של הגוף. התגובה הדלקתית יוצרת את הנזק לרקמת החניכיים ולעצם ועל ידי וויסות התגובה ניתן להפחית את ההרס.

אם הגוף צריך אותה שייצר אותה! נכון, אולם הבעיה היא שהגוף אינו יודע לייצר אותה ולכן אנחנו חייבים לקבל ממקורות חיצוניים. ניתן מצוא אותה בעיקר בדגי מים קרים וביצים מועשרות באומגה 3 אך גם בכמות מועטה ממקור צמחי כגון: שמן פשתן, שמן זית, אגוזי מלך, עלים ירוקים, מרווה מרושתת. מכיוון שרובנו אינם מצליחים לצרוך על בסיס יומיומי את הכמות הנדרשת במקרים רבים אני ממליצה לקחת תוסף איכותי של אומגה 3.

תוספים איכותיים שנשמרים בקירור ואינם מחומצנים נטולי ריח הלוואי הדגי שמרתיע רבים מנטילת כמוסות. לילדים אפשר לתת תוסף בצורה נוזלית או את הכמוסה ללעיסה. הילדים שלי רק מצפים לכמוסה היומית שלהם! את הכמוסה מומלץ לקחת לאחר אכילת מזון שומני כמו שקדים/אבוקדו וכו' אך לא לאחר ארוחה המכילה סיבים רבים או בשר שמקשים על הספיגה.

האם את/ה צורך/ת מספיק אומגה 3?

אומגה 3 ידוע בחומר אנטי-דלקתי חזק ורצו לבדוק את השפעתו על דלקת חניכיים. ביפן נערך מחקר שבדק מהי ההשפעה של צריכת אומגה 3 בתזונה על בריאות החניכיים במשך 5 שנים. אחת לשנה נבדקה הצריכה של אומגה 3 במקביל לבדיקת חניכיים. נמצא כי מי שצרך פחות שמן דגים סבל יותר ממחלות חניכיים.

בהתבסס על מחקר זה ורבים נוספים נערך מחקר סמיות כפולה בבני אדם. 55 מטופלים הסובלים ממחלת חניכיים ברמה בינונית קיבלו למשך 3 חודשים אומגה 3 (DHA 2000mg) עם מינון נמוך של אספירין או שמן סויה עם מינון נמוך של אספירין. הן המטופלים והן החוקרים לא ידעו מי קיבל אילו כמוסות. בתחילת הניסוי ושוב לאחר 3 חודשים נבדקו כיסי החניכיים, דימום, הצטברות רובד, דלקתיות בנוזל החניכיים ודלקתיות כללית (CRP) בדם. התוצאות הראו שיפור משמעותי בעומק הכיסים, דימום מהחניכיים ודלקתיות בחניכיים בקבוצה שקיבלה אומגה 3. לא היה שינוי משמעותי בהצטברות הרובד ודלקתיות כללית. מהתוצאות עולה כי טיפול משלים לטיפול חניכיים יכול לעזור להתגבר על מחלת חניכיים.



65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
Post: Blog2 Post
bottom of page